Dag 1 - Reisverslag uit Białystok, Polen van UitwisselingPolenTheresialyceum2016 - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Białystok, Polen van UitwisselingPolenTheresialyceum2016 - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Aimee

Blijf op de hoogte en volg

14 April 2016 | Polen, Białystok

We hoefden vandaag niet mega vroeg op te staan. Om half 10 moesten we op school zijn, maarja als je om 2 uur pas in je bed ligt is alles veel te vroeg. Op school stonden we in een soort halletje te wachten, daarna mochten we naar een lokaal, en gingen we daar verder wachten. Uiteindelijk mochten we naar weer een ander lokaal waar de directeur, door middel van een docent die het vertolkte naar het engels, ons toesprak. We kregen allemaal een tasje van Bialystok. Daarna was het tijd voor onze presentatie, het moment waar we allemaal zo naar uit hadden gekeken (uhumm). Alles ging allemaal vrij soepel en ze vonden het ook nog interessant, wat wil je nog meer. Na onze presentatie was er even pauze, iedereen had voor het eerst eten meegekregen van zijn of haar host en dat was even wennen. Toen de bel ging en het wat drukker werd in de "kantine" gingen we naar een zaaltje waar er een concert voor ons was, het concert was heel mooi, maar ik vond de muziek net wat te hard staan.

Na het concert gingen we een kleine sightseeing doen in Bialystok, we gingen naar een museum en nog wat andere gebouwen. Bij alles waar we stopte was er een Poolse leerling die er iets over vertelde, dat was echt heel interessant.

We hadden na de sightseeing de hele avond vrij. Toen we het gezamenlijke deel hadden gehad zijn we in 2 groepen bij 2 verschillende restaurants pizza gaan eten. Wat het nut daarvan was weet volgens mij niemand maar het was wel gezellig. Na de pizza kwamen we de andere groep weer tegen en zijn we een ijsje gaan eten (dit alles was om 4 uur, ze hebben hier echt rare etenstijden). Die avond zouden we met de hele groep gaan bowlen, en daar gingen we met de hele groep vrolijk heen lopen. Wij als Nederlanders hadden toen nog geen idee dat het echt een hele lange wandeling was. Bialystok is echt veel groter dan we hadden verwacht. Nou de wandeling duurde volgens mij 45 minuten (als het niet meer was), en dan niet 45 minuten beetje langzaam lopen en kletsen, maar 45 minuten flink doorlopen. Vlak bij de bowlingbaan (nog maar zo'n 10 minuten ervandaan) stopte we omdat er 2 mensen met hun host niet mee waren geweest met de pizza eten dus we zouden even op ze wachten. Een koppel kwam al snel, Sanne en haar host niet en we konden ze ook niet bereiken, dus wij maar weer vrolijk verder lopen. Aangekomen bij de bowlingbaan waren ze daar al dus het was allemaal goed. Het bowlen was heel gezellig, we hadden alle vier de banen en het was leuk om te doen. Gür had van alle banen samen de hoogste score: 112 punten. Na het bowlen gingen we allemaal naar huis, en ging iedereen optijd slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 April 2016
Verslag gelezen: 205